7.30.2010

Hur ska det gå?

Ibland känner jag mig som någonting som snurrar för snabbt och överhettas alldeles för enkelt. Som min mixerstav som blir för varm för att hålla i om man använder den för länge. Så känner jag mig.

Den enkla lösningen är att dra ut sladden, lägga undan mixerstaven och låta allt vila ett litet tag. Allt som oftast gör jag det. Men ibland glömmer jag bort att det alternativet finns och det enda jag hittar är turboknappen och till sist vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Tur att jag har fina människor omkring mig, och saker, som påminner mig om hur enkelt det är. Bara... var. Var stilla. Sitt på din rumpa, var meningslös. Det är i meningslösheten överhettningen svalnar.

Jag har blivit kär i att laga mat, önskar mig en mokabryggare, är vårdslös med mina pengar och planerar alldeles för mycket som vanligt. Älskar också mitt jobb för närvarande, längtar till skolan börjar, drömmer om ett framtida eget hem och undrar vad framtiden bär med sig egentligen. Den slutar aldrig att förvåna mig.

0 tankar:

Skicka en kommentar