6.25.2010

Shinagawa

Vad händer i London? Jag hör rykten om att du är i Sverige snart, det låter mycket bra, även om jag är iväg ännu ett tag.

Japan har hitintills varit svår jetlag, sol fastän det är regnperiod, planerande inför en typisk svensk midsommarfest och tre dagars besökande av Shinjuku, Shibuya och Ginza. I varje stadsdel är det obligatoriskt att 1) köpa någonting på H&M samt 2) att sitta på Starbucks i minst två timmar. Men jag lovar, vi kollar in japanska grejer också. Har sett en skymt av kejsarens palats (inte så mycket att hänga i julgranen, ungefär som Buckingham, alla slott jag sett hittills har gjort mig besvikna) och ätit sushi på restaurang.

Min favoritsysselsättning är annars att vandra planlöst, att titta på folk i tunnelbanan, att köpa kallt grönt te på flaska och att gå omkring i mataffärer och bli bländad av alla fantastiska saker man kan köpa. Samt att gå i parker och kolla på sköldpaddor. Hittills har jag känt igen de flesta hiragana, ett fåtal katakana och en kanji (regn). Inatt sov jag tre timmar (en bra natt...) och nu sitter jag och väntar på att Sabbi ska komma tillbaka så att vi kan baka inför midsommarfesten. Jag undrar om jag egentligen har några känslor inför midsommar...

1 tankar:

Lili sa...

Oj, vad avancerat att du kan kanjit för regn! Impad :) Det va kul att träffa dig i Sverige. London next!

Skicka en kommentar