6.10.2010

Det regnar

Det regnar. Jag har druckit kaffe med en vän en hel dag. Känner på tomrummet efter skolan som på gluggen där mjölktanden satt för inte så länge sen. Vet att det kommer en ny tand. Snart. Nu tomhet.

Tror på ödet och har börjat spela ett gammalt pc-spel från 97: Theme Hospital. Allting kommer i vågor, är samma men förändras. En lång promenad med min bror i skogen: han tar studenten nästa år! Min lilla bror! Och jag vill bara ta honom i famnen och skydda honom från all eftergymnasial existentiell ångest som finns. Vill skydda honom från arbetsgivare och alla andra världens vassa kanter. Vet att det inte går. Vet att han behöver bygga sina egna pappersflygplan att glida fram i. Tror nog att han kan, han också. Vet att om man kraschar så får man bygga en pappersbåt istället och glida fram i vattnet längs trottoarerna en stund. Tills solen kommer och allt torkat.

Ska inte hymla med att mitt eget flygplan också flyger lite snett och vint ibland. Att också det inte tål allt regn. Ska bara vara. Bara vara och prata och bara vara. Underbart.

1 tankar:

Lili sa...

Alla flyger snett ibland :) Man hamnar på mer spännande platser när man kraschlandar.

Skicka en kommentar