5.26.2010

Up in the Morgans with Fishfood

Idag skulle Nick och jag ha en romantisk dag, to make up for the lack of time we've spent together lately. Vi började med att städa i 5 timmar, följt av att Nick spelade xbox i 2 timmar medan jag surfade facebook. Sedan ritade jag medan Nick spelade vidare på xboxen. Sedan va jag sur för att det va hans fel att vår dag va misslyckad.

He made up for it of course. Två paket choklad, Ben & Jerry's Fishfood, blommor (plockade vid vägkanten) och 4 filmer.

Här kommer omdömen på två av dessa filmer, för mer orkade vi inte me:


Did you hear about the Morgans?

Okej, var ska man börja. Hugh Grant? Check. Hugh Grant? Check. Hugh Grant? Hmm.. check. Kan inte förstå hur någon som verkar så fruktansvärt barnslig, opålitlig och slemmig kan underhålla mig så mycket i så många filmer, fast spela samma karaktär i varenda en av dem. Han är liksom helt ok.

Sarah Jessica Parker gör antagligen sin sämsta roll sedan... tja, listan är rätt kort. Sex and the city?

Annars helt ok film... men jag tror att enda anledningen jag tycker det är för att jag förväntade mig att den skulle vara kass. Den va rätt halvkass. Hälften av skämten var sorgliga försök. Och den andre hälften var från Hugh Grant.

Han är rätt bra asså.


Up in the air.

Måste få detta sagt fort: Natalie Keener (Anna Kendrick) är antagligen den SÄMSTA karaktären jag sett på film på väldigt väldigt länge. Oerhört irriterande, inte det minsta övertygande och bara kass från alla vinklar. Usch!

George Clooney gör en bra insats. Men likt Hugh Grant så verkar han inte spela roller som inte är en kopia av honom själv. Charmig, mystisk.

Storyn var helt okej. Första 70% kunde antagligen kortats ner till cirka hälften. De resterande 30% var bättre, men plot twisten är seriöst från förra seklet och var nästan en plot twist just för att man inte förväntade sig att de skulle använda en sådan billig twist.


That's all from me :D Over and out~~~

0 tankar:

Skicka en kommentar